Jak przygotować się na spotkanie z dziennikarzem?

Photo credit: ERIO / Foter / CC BY-NC-SA

Reporter zainteresował się tematem i mówił się z Tobą na spotkanie – świetnie! Teraz warto wiedzieć jak przygotować się na taką wizytę, żeby wypadła jak najlepiej, a  kontakt z dziennikarzem zaowocował trwałą relacją.


Ważne informacje

Przed spotkaniem przygotuj sobie najważniejsze informacje dotyczące tematu, którym zainteresował się dziennikarz. Jeśli chodzi o pomoc konkretnej osobie – to istotna jest jej historia, to jakiego wsparcia potrzebuje i jaki jest koszt tej pomocy. Natomiast jeśli temat dotyczy organizacji, w której pracujesz, to warto krótko opowiedzieć czy się zajmujecie i dlaczego to jest ważne. Tu przydadzą się statystyki i badania obrazujące  wagę problemu. Jednak suche dane to mało dlatego nieoceniona będzie historia podopiecznego, któremu udało się pomóc. Możesz także przygotować materiały dotyczące organizacji lub eventu, jeśli właśnie tego dotyczy rozmowa.

Rozmowa z reporterem
Przygotowane wcześniej informacje pozwolą Ci się czuć pewnie w czasie spotkania, a rozmowa przebiegnie sprawnie. Dziennikarza prasowego lub radiowego zaproś do cichego pomieszczenia, to ułatwi zarejestrowanie rozmowy. Do nagrań telewizyjnych dobrze jest zorganizować specjalne miejsce. Nagranie można zrealizować na tle dużego plakatu związanego z organizacją albo na tle regału z książkami. Nie stresuj się w czasie rozmowy! Gdy się pomylisz, poproś o powtórzenie pytania. Jeśli nie jesteś pewna/y odpowiedzi na pytanie – sprawdź je, ale nie improwizuj. Na zakończenie rozmowy możesz dać dziennikarzowi swoja wizytówkę, jeśli będzie miał dodatkowe pytania, łatwo się z Tobą skontaktuje.

Jak się ubrać?
To szczególnie ważne przy nagraniach telewizyjnych. Załóż żakiet lub marynarkę w jednolitym kolorze. Może to być też sukienka lub koszula. Kolorowe wzory, paski i krata nie wyglądają dobrze w telewizji.

Na zakończenie
A jakie są Wasze doświadczenia z dziennikarzami? Jeśli chcecie się nimi podzielić serdecznie zapraszam. Jeśli uważasz, ze warto przeczytać ten tekst, udostępnij go.

avatar

Beata Sowa

zajmuje się działaniami Public Relations. Wie jak nagłośnić każdą akcję. Wcześniej pracowała w TVP Kraków, obecnie prowadzi własną firmę zajmującą się PRem, www.beatasowa.pl

You may also like...

1 Response

  1. avatar Stanisław Hyrnik napisał(a):

    Moim zdaniem jako dziennikarza (portal internetowy) najważniejsze jest odpowiedzenie sobie na pytanie „Dlaczego ma napisać akurat o mnie? W czym jestem unikalny? Co robię inaczej niż inni?”.
    Ponadto warto popatrzeć od strony wydawcy. Tu trzeba się zmierzyć z pytaniem „Czy kogoś to w ogóle zainteresuje, co chcę przekazać” i ewentualnie zmodyfikować swój przekaz, by był bardziej interesujący dla odbiorców danego medium.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *