Nagłośnienie w mediach ważnej dla organizacji akcji – bezcenne! Ale jak to zrobić kiedy wysyłane do redakcji informacje pozostają bez odpowiedzi? Zamiast złościć się, że znowu żaden dziennikarz nie zainteresował się tematem, zacznij budować relacje!

Informacja prasowa
Tekst rozpocznij  w ciekawy, nieszablonowy sposób, tak żeby przykuć uwagę dziennikarza. Następnie napisz co, gdzie i o której godzinie się wydarzy. Wyjaśnij  dlaczego to jest  ważne? Krótko opisz wydarzenie. Jeżeli informacja prasowa dotyczy eventu charytatywnego koniecznie zamieść historię osoby, dla której wydarzenie jest organizowane. Na koniec podaj swój numer telefonu i adres e-mail.
Zanim wyślesz przygotowaną informację, zadzwoń do redakcji i poproś o adres e-mail dziennikarza, który zajmuje się tematami społecznymi. Tekst wyślij na konkretny  i ogólny adres redakcji kilka dni przed wydarzeniem. Reporterzy są bardzo zabieganymi osobami. Pędzą z jednego wydarzenia na drugie a  w redakcji szybko piszą teksty i przygotowują relacje. Dlatego ważne jest, aby w dzień poprzedzający wydarzenie zadzwonić do redakcji i przypomnieć o temacie, podając godzinę i miejsce wydarzenia.

Event

Reporterzy, w ciągu dnia, często mają kilka tematów do zrealizowania. Dlatego kiedy dziennikarz pojawi się w czasie wydarzenia od razu będzie pytał o najważniejsze kwestie. Zapytaj czy chce porozmawiać z konkretną osobą i pomóż mu się z  nią skontaktować. Dobrze jest wcześniej wydrukować informację prasową, nagrać na płytkę materiały filmowe, jeśli takie są i tak przygotowane materiały dać reporterowi. To też doskonała okazja, by poprosić o bezpośredni kontakt do reportera.

Dziękuję

Słowo „dziękuję” pełni magiczną rolę także w relacjach z dziennikarzami. Po ukazaniu się publikacji w prasie, w Internecie, relacji w radiu lub telewizji, wyślij reporterowi sms lub mail z podziękowaniem za jego obecność i przygotowanie materiału reporterskiego.

Kontynuacja tematu

Jeśli w sprawie,  którą dziennikarz relacjonował dzieje się coś nowego, ważnego, napisz informację prasową i wyślij. Możesz też zadzwonić i zapytać czy jest zainteresowany kontynuacją tematu.

Jeśli reporter mówi, że nie da rady…

Zapewne to  prawda a nie wymówka. Nie naciskaj i nie przekonuj na siłę. Na przyszłość takie rozwiązanie bardziej się opłaci. Następnym razem dziennikarz chętnie zajmie się Twoim tematem.

Kończąc

Jeśli chcesz podzielić swoimi doświadczeniami z budowaniem relacji z dziennikarzami, zapraszam do dyskusji. Jeśli uważasz, że warto przeczytać ten tekst, udostępnij go!