Święta to doskonała okazja do budowania relacji z dziennikarzami, partnerami i pracownikami . Składanie życzeń: osobiste lub przy pomocy świątecznej kartki, spotkania przedświąteczne albo noworoczne, to tylko kilka możliwości, które możemy wykorzystać.

Kartki.

Najprostszy i najmniej kłopotliwy sposób składania życzeń to wysłanie kartki drogą elektroniczną. Ja co roku w taki sposób składam życzenia kilkudziesięciu osobom, mimo że rozesłanie tylu maili zajmuje sporo czasu, zawsze w treści maila wpisuję kilka słów od siebie. Często jest to podziękowanie za dotychczasową współpracę. Dzięki temu adresat wie, że te życzenia są tylko dla niego, że nie jest jedną z wielu osób z bazy. Ja też o wiele bardziej lubię dostawać życzenia skierowane tylko do mnie. Wysyłanie kartek pocztą tradycyjną nadal funkcjonuje i choć zabiera więcej czasu, to jest bardziej efektywne. Oczywiście nie polecam „wysyłki masowej”. Zwrot do adresata, np.: „Szanowna Pani Anno” i nasz podpis powinny być napisane odręcznie.

Telefon.

Do osób, z którymi pracuję dużo albo przy ważnych projektach, zawsze dzwonię z życzeniami i podziękowaniem za to co udało nam się razem zrobić. To także okazja do mniej służbowej, bardziej swobodnej rozmowy, która ociepla kontakty.

Upominki.

Krótkie spotkanie i osobiste złożenie życzeń z wręczeniem świątecznego drobiazgu, to doskonała forma budowania relacji z partnerami biznesowymi i darczyńcami. Dziennikarze są zbyt zabiegani w ciągu dnia, by móc umówić się z nami na konkretną godzinę. Oczywiście nie chodzi tu o drogie prezenty, a symboliczne podarunki, które mogą być wykonane własnoręcznie, np. stroiki świąteczne. Pamiętajmy, że na takie krótkie spotkanie też trzeba się umówić. Rozmowa w miłej, świątecznej atmosferze, może być dobrą okazją do wspomnienia o planach związanych z naszą działalnością w nowym roku.

Spotkania.

Świąteczne lub noworoczne to możliwość podziękowania za wspólną pracę, zwłaszcza pracownikom i współpracownikom. To też niezastąpiona okazja do integracji zespołu, bliższego poznania się i zacieśnienia relacji. Jeśli zdecydujemy się je zorganizować przed Świętami może to być , np. spotkanie opłatkowe połączone ze śpiewaniem kolęd.
Takie spotkanie można też zorganizować dla osób, które wspierają nasza działalność, bezinteresownie nam pomagają. Możemy też zaprosić dziennikarzy i fotoreporterów. Pamiętajmy, aby zaproszenia wysłać z wyprzedzeniem, a tuż przed spotkanie potwierdzić obecność gości. Wiem z doświadczenia, że takie spotkania są dużą wartością dla obu stron. Nasi goście czują się docenieni, a my zyskamy nową energię do działania!

Wesołych Świąt! A w Nowym 2016 Roku mnóstwo okazji do budowania relacji!